Original title:
Návrh marketingového mixu vybrané společnosti
Translated title:
Proposal Marketing Mix for Selected Company
Authors:
Kvapilíková, Jana ; Mráček, Pavel (referee) ; Milichovský, František (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá návrhem na zlepšení marketingového mixu vybrané společnosti pro zavedení nového zahraničního dodavatele. Práce se rozděluje do tří částí. První část práce se věnuje teorii, která vysvětluje teoretické základy pro správné pochopení řešené problematiky. V další, analytické, části je práce zaměřená na bližší představení společnosti, obsahuje analýzy vnitřního a vnějšího okolí podniku a kvalitativní průzkum. Poslední návrhová část obsahuje návrhy na zlepšení marketingového mixu, který bude využit pro získání nového zahraničního partnera.
This thesis deals with a proposal for improving the marketing mix of a selected company for the introduction of a new foreign supplier. The thesis is divided into three parts. The first part of the thesis is devoted to the theory, which explains the theoretical basis for a proper understanding of the problem addressed. The next, analytical, part of the thesis focuses on a closer introduction of the company, includes an analysis of the internal and external environment of the company and qualitative research. The last proposal part contains suggestions for improving the marketing mix that will be used to attract a new foreign partner.
Keywords:
B2B market; marketing; marketing mix; McKinsey 7S model; PEST analysis; Porter analysis; SWOT analysis; B2B trh; marketing; marketingový mix; McKinsey 7S model; PEST analýza; Porterova analýza; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/247209