Original title:
Založení malého podniku
Translated title:
Establishing of the Small Company
Authors:
Nádeníčková, Adéla ; Marciánová, Pavla (referee) ; Koráb, Vojtěch (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá zpracováním podnikatelského plánu pro založení malého podniku zaměřeného na výrobu sójových svíček. Teoretická část vymezuje základní pojmy související s podnikáním a strategické analýzy, které jsou v práci využity. Analytická část se věnuje zpracování podnikatelského plánu, který zahrnuje vypracování analýz obecného, oborového okolí a vnitřního prostředí s cílem stanovit východiska pro volbu vhodné strategie nového podniku, dále plán výrobní, marketingový, organizační, finanční a hodnocení rizik. Práce je zakončena harmonogramem realizace navrženého plánu.
The diploma thesis deals with the preparation of a business plan for the establishment of a small business focused on the production of soy candles. The theoretical part defines the basic concepts related to business and strategic analysis, which are used in the work. The analytical part is devoted to the preparation of a business plan, which includes the preparation of analyzes of the general, industry environment and internal environment with the aim of establishing the starting points for choosing a suitable strategy for a new business, as well as a production, marketing, organizational, financial and risk assessment plan. The work is concluded with a schedule for the implementation of the proposed plan.
Keywords:
business plan; candle making; establishment of the small company; marketing research; marketingový průzkum; podnikatelský plán; výroba svíček; založení malého podniku
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/246238