Original title:
Marketingový mix vybraného podniku s proteinovými doplňky na švédském trhu
Translated title:
Marketing Mix of a Selected Company with Protein Supplements on the Swedish Market
Authors:
Kudrnová, Martina ; Mráček, Pavel (referee) ; Milichovský, František (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá marketingovým mixem vybrané české firmy s proteinovými doplňky, která vstupuje na švédský trh. Diplomová práce obsahuje tři části. V teoretické části jsou vymezeny pojmy související s vybranou problematikou. Analytická část práce se věnuje analýze současného stavu firmy na českém trhu a také je v této části několik vybraných analýz včetně dotazníkové šetření o nákupním chování ve švédsku ve vybraném odvětví. Návrhová část obsahuje návrhy a doporučení, které povedou k úspěšnému vstupu na švédský trh.
This master's thesis focuses on the marketing mix of a selected Czech company specializing in protein supplements, which is entering the Swedish market. The thesis consists of three parts. The theoretical part defines concepts related to the chosen topic. The analytical part examines the current state of the company in the Czech market, including several selected analyses and a questionnaire survey on purchasing behavior in Sweden within the chosen industry. The proposal part contains recommendations aimed at ensuring a successful entry into the Swedish market.
Keywords:
customer behavior.; expansion into foreign markets; International marketing mix; protein supplements; Sweden; chování zákazníků; expanze na zahraniční trh; Mezinárodní marketingový mix; proteinové doplňky; Švédsko
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/247208