Original title:
Návrh změn marketingového mixu
Translated title:
Proposal of Changes in the Marketing Mix
Authors:
Surá, Petra ; Havíř, David (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá návrhem změn marketingového mixu vybraného brněnského kadeřnictví. Práce je strukturována do 3 částí. Teoretická část představuje literární rešerši týkající se marketingu. V analytické části je představeno kadeřnictví a jeho aktuální marketingový mix, následně jsou uplatněny strategické analýzy vnějšího a vnitřního okolí a v neposlední řadě jsou promítnuty výsledky z provedeného průzkumu. Ve třetí části jsou, na základě výsledků plynoucí ze současné situace, navrhnuta doporučení na změny jednotlivých prvků marketingového mixu za účelem zkvalitnění a zdokonalení stávajících služeb.
The diploma thesis focuses on proposing changes to the marketing mix of a selected hair salon in Brno. The work is structured into three parts. The theoretical part presents a literature review related to marketing. In the analytical section, the hairdressing salon is introduced, including its current marketing mix. Subsequently, strategic analyses of the external and internal environment are applied, and the results of conducted surveys are projected. Based on the findings of the current situation, the third part suggests recommendations for modifying individual elements of the marketing mix to enhance and improve existing services.
Keywords:
consumer decision-making; customer; hair salon; marketing mix; services marketing; kadeřnictví; marketing služeb; marketingový mix; nákupní rozhodování; zákazník
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/246263