Original title:
Podpora prodeje a reklama konkrétní společnosti
Translated title:
Sales Promotion and Advertising of Company
Authors:
Procházková, Lenka ; Leichmannová, Tereza (referee) ; Mráček, Pavel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingu konkrétní firmy, jejíž majoritním předmětem podnikání je prodej a distribuce ryb a produktů z nich. Práce je členěna do 3 hlavních částí. Úvodní teoretická část objasňuje základní pojmy a nástroje, které marketingová komunikace a podpora prodeje využívá. Ve druhé části je shrnuta aktuální situace firmy, která je vyhodnocována na základě analýz. Poslední část práce obsahuje vlastní návrhy na zlepšení, které by na firmu mohli mít pozitivní vliv v oblasti podpory prodeje a reklamy.
This bachelor's thesis deals with the marketing of define company whose main business is the sale and distribution of fish and fish products. The work is divided into 3 main parts. The introductory theoretical part clarifies the basic concepts and tools used by marketing communication and sales support. The second part summarizes the current situation of the company, which is evaluated based on analyses. The last part of the thesis contains its own suggestions for improvement, which might have a positive effect on the company in sales support and advertising.
Keywords:
advertising; business; competition; customer; fish store; marketing; marketing communications; product; promotion; sales; Sales promotion; konkurence; marketing; marketingová komunikace; obchod; Podpora prodeje; prodej; prodejny ryb; produkt; propagace; reklama; zákazník
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/248809