Název:
Neformální vzdělávání v kurzu Existencionální hagioterapie pro širokou veřejnost
Překlad názvu:
Informal education in the Existential hagiotherapy course for the general public
Autoři:
Holcová, Katarína ; Kříž, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kolek, Jindřich (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na neformální vzdělávání v kurzu Existencionální hagioterapie.Teoretická část je věnována analýze a rozboru odborné literatury v oblasti celoživotního i neformálního vzdělávání dospělých a existencionální hagioterapie. Představuje strategické dokumenty v oblasti neformálního vzdělávání, náboženské a duchovní literatury i existencionální hagioterapie. Na základě této analýzy jsou vymezeny základní pojmy a specifikovány prvky duchovního vzdělávání dospělých, které umožňují lepší orientaci v textu diplomové práce. Diplomová práce představuje možnosti resocializace a reedukace osob ze znevýhodněného prostředí, např. osob ve výkonu trestu odnětí svobody. Praktická část diplomové práce je zaměřena na zpracování a vyhodnocení dat získaných v kurzu Existencionální hagioterapie pomocí polostrukturovaných rozhovorů s účastníky kurzu a terapeuty, popis průběhu kurzu a jeho praktické využití pro osobní rozvoj účastníků kurzu. V empirické části je shrnuto očekávání účastníků od kurzu Existencionální hagioterapie pro jejich osobní a profesní rozvoj před absolvováním kurzu a zároveň dopad na jejich profesní a osobní život po určitém časovém úseku. Dále je navrženo další rozšíření kurzu pro osoby ve výkonu trestu v rámci jejich resocializace a reedukace formou neformálního vzdělání...The diploma thesis focuses on informal education in the Existential hagiotherapy course. The theoretical part is devoted to the analysis and analysis of professional literature in the field of lifelong and informal adult education and existential hagiotherapy. It presents strategic documents in the field of non-formal education, religious and spiritual literature as well as existential hagiotherapy. Based on this analysis, basic terms are defined and elements of spiritual education of adults are specified, which enable better orientation in the text of the diploma thesis. The diploma thesis represents the possibilities of resocialization and re- education of persons from a disadvantaged environment, e.g. persons serving a prison sentence. The practical part of the thesis is focused on the processing and evaluation of the data obtained in the Existential Hagiotherapy course using semi-structured interviews with course participants and therapists, a description of the course and its practical use for the personal development of course participants. The empirical part summarizes the participants' expectations from the Existential Hagiotherapy course for their personal and professional development before completing the course, as well as the impact on their professional and personal life after a...
Klíčová slova:
existencionální hagioterapie; neformální vzdělávání dospělých; resocializace; spiritualita; existential hagiotherapy; informal adult education; resocialization; spirituality