Original title:
Marketingová strategie hotelu Bítov
Translated title:
Marketing Strategy of Hotel Bítov
Authors:
Růžičková, Žaneta ; Kočí, Alena (referee) ; Kočí, Alena (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá analýzou současné situace a následně výběrem vhodné marketingové strategie pro Hotel Bítov v rekreační oblasti Vranovské přehrady. Teoretická část se zabývá problematikou využití marketingových nástrojů v oblasti poskytování hotelových služeb. Praktická část zahrnuje vnitřní a vnější analýzu prostředí hotelu. Výsledky jsou shrnuty v rámci SWOT analýz, ze které vychází stanovení marketingová strategie.
My diploma thesis deals with the analysis of the current situation, and subsequently, the appropriate marketing strategy for Hotel Bítov in the vicinity of Vranov dam. The theoretical parts deals with the isme of using marketing tools in the field of hotel services. The practical parts consists of the inner and outer analysis of the hotel surroundings. The results are summed up in the scope of a SWOT analysis from which the final marketing strategy follows.
Keywords:
analysis of the current situation; financial analysis; hotel; marketing; marketing mix; marketing strategy; PEST analysis; Porter’s model of competitive environment; SWOT analysis; Tourism; Cestovní ruch; finanční analýza; hotel; marketing; marketingová strategie; marketingový mix; PEST analýza; Porterův model konkurenčních sil; situační analýza; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/7795