Original title:
3D Autoškola
Translated title:
3D Driving School
Authors:
Kapoun, Petr ; Veigend, Petr (referee) ; Šátek, Václav (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Práce se zabývá návrhem a implementací simulátoru 3D autoškoly. Po analýze existujících řešení a návrhu simulátoru se práce zabývá problematikou kontroly pravidel silničního provozu a možností jejich implementace v simulátoru. Pro implementaci byl vybrán herní engine Unity 3D. Modely byly vytvořeny v programu Blender.
This thesis deals with design and implementation of a 3D driving school simulator. After the analysis of existing solutions and the design of the simulator, this thesis discusses the issue of checking the rules on the road and the possibility of their implementation in the simulator. The Unity 3D game engine was chosen for this task. The models were created in Blender.
Keywords:
Blender; Driving school; Physical model of a car; Simulation; Traffic rules; Unity 3D; User interface; Autoškola; Blender; Fyzikální model automobilu; Pravidla silničního provozu; Simulace; Unity 3D; Uživatelské rozhraní
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/191708