Název:
Aplikace s vkládáním virtuálních předmětů do záběru kamery
Překlad názvu:
Application for Insertion of Virtual Objects to Camera Shots
Autoři:
Popelka, Karel ; Milet, Tomáš (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem práce je navrhnout aplikaci pro mobilní platformu s možností vkládání virtuálních předmětů do záběru kamery s minimální rušivostí ve scéně. Aplikace je implementovaná na platformě Windows 8.1 a Windows Phone 8.1. Samotné vykreslování objektů je řešené pomocí DirectX v programovacím jazyce C++ a uživatelské rozhraní je navržené v XAML. V práci jsou rozebrané potřebné základy pro znalost programování rozšířené reality pro daný systém a pokročilé programovací techniky, jako asynchronní načítání zdrojů nebo pokročilé zobrazování scény pomocí techniky post processing. Výsledkem projektu je mobilní aplikace, která umožňuje vložení virtuálního objektu a jeho stínu do záběru kamery. Dále je možné nastavit vlastnosti světla a pořídit výslednou fotografii s virtuálním objektem ve vysokém rozlišení.
The aim of this project is to design an application for mobile platform which can insert virtual objects to camera shots without disturbing the scene. The application is implemented on Windows 8.1 and Windows Phone 8.1 platforms. The scene rendering is done in DirectX with C++ programming language and the user interface is created in XAML. This text describes the relevant fundamentals of augmented reality and the selected platform and it describes advanced programming techniques such as asynchronous resources loading or advanced post processing rendering techniques. The result of this project is a mobile application for inserting a virtual object with its shadow to camera shot. It is possible to set some aspects of the light and take a picture with the virtual object in high resolution.
Klíčová slova:
C++; C\#; DirectX; LINQ; Mobilní aplikace; MVVM; Nativní kód; Rozšířená realita; Uživatelské rozhraní; Win8.1; Windows 8.1; Windows Phone 8.1; WinRT; WP8.1; WPF; XAML; Augmented Reality; C++; C\#; DirectX; LINQ; Moblie Application; MVVM; Native Code; User Interface; Win8.1; Windows 8.1; Windows Phone 8.1; WinRT; WP8.1; WPF; XAML
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/61831