Original title:
Aplikace s vkládáním virtuálních předmětů do záběru kamery
Translated title:
Application for Insertion of Virtual Objects to Camera Shots
Authors:
Popelka, Karel ; Milet, Tomáš (referee) ; Herout, Adam (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem práce je navrhnout aplikaci pro mobilní platformu s možností vkládání virtuálních předmětů do záběru kamery s minimální rušivostí ve scéně. Aplikace je implementovaná na platformě Windows 8.1 a Windows Phone 8.1. Samotné vykreslování objektů je řešené pomocí DirectX v programovacím jazyce C++ a uživatelské rozhraní je navržené v XAML. V práci jsou rozebrané potřebné základy pro znalost programování rozšířené reality pro daný systém a pokročilé programovací techniky, jako asynchronní načítání zdrojů nebo pokročilé zobrazování scény pomocí techniky post processing. Výsledkem projektu je mobilní aplikace, která umožňuje vložení virtuálního objektu a jeho stínu do záběru kamery. Dále je možné nastavit vlastnosti světla a pořídit výslednou fotografii s virtuálním objektem ve vysokém rozlišení.
The aim of this project is to design an application for mobile platform which can insert virtual objects to camera shots without disturbing the scene. The application is implemented on Windows 8.1 and Windows Phone 8.1 platforms. The scene rendering is done in DirectX with C++ programming language and the user interface is created in XAML. This text describes the relevant fundamentals of augmented reality and the selected platform and it describes advanced programming techniques such as asynchronous resources loading or advanced post processing rendering techniques. The result of this project is a mobile application for inserting a virtual object with its shadow to camera shot. It is possible to set some aspects of the light and take a picture with the virtual object in high resolution.
Keywords:
Augmented Reality; C++; C\#; DirectX; LINQ; Moblie Application; MVVM; Native Code; User Interface; Win8.1; Windows 8.1; Windows Phone 8.1; WinRT; WP8.1; WPF; XAML; C++; C\#; DirectX; LINQ; Mobilní aplikace; MVVM; Nativní kód; Rozšířená realita; Uživatelské rozhraní; Win8.1; Windows 8.1; Windows Phone 8.1; WinRT; WP8.1; WPF; XAML
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/61831