Original title:
Elektronické řízení servomechanismu u trenažéru
Translated title:
Electronic control of servomechanism for drive-simulator
Authors:
Valouch, Martin ; Šebesta, Jiří (referee) ; Fedra, Zbyněk (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit elektronické řízení polohovacího servomechanismu u řidičského trenažéru. Jako řídící jednotka byl vybrán 8 bitový mikrokontrolér ATmega16 od firmy ATMEL® a pro snímání aktuálního úhlu natočení sedačky magnetický rotační enkodér AS5040 od firmy Austriamicrosystems®. Pro vytvoření akčního členu bylo zvoleno můstkové zapojení MOS tranzistorů. Pro jejich buzení byly použity dvě jednotky úrovňových převaděčů a budičů. Ty mají za úkol převést výstupní signál TTL úrovně z mikrokontroléru na napětí o potřebné úrovni pro kvalitní sepnutí tranzistorů. K přenosu dat z počítače trenažéru do mikrokontroléru lze požít rozhraní RS485 nebo RS232.
The aim of this bachelor´s thesis was construct electronic driving unit of positioning servomechanism in driving simulator. As controlling unit was chosen 8-bit microcontroller ATmega16 produced by ATMEL® and for scan actual angle of displacement the seat magnetic rotation encoder AS5040 produced by Austriamicrosystems®. For construction of bridge circuit were chosen MOS transistors. This transistors are excited by two Power MOSFET Drivers. Their job is convert output signal TTL logic from microcontroller to voltage in needed norm for transistors circuit closing. Data from PC in drive simulator can be transfer by serial interface RS485 or RS232.
Keywords:
Drive simulator; Magnetic rotation encoder; Microcontroller; Servo unit; Magnetický rotační enkodér; Mikrokontrolér; Servomechanismus; Trenažér
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/2900