Original title:
Analýza spokojenosti zákazníků
Translated title:
Customer satisfaction analysis
Authors:
Matějka, Michal ; Plánková, Lucie (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá analýzou spokojenosti a loajality zákazníků společnosti GiTy, a.s. Teoretická část se věnuje problematice spokojenosti a loajality zákazníků a jejich zjišťováním. Dále se zabývá marketinkovým výzkumem se zaměřením na získávání informací pomocí dotazování. Praktická část práce obsahuje seznámení se společností, návrh výzkumu pomocí dotazování a metodiku analýzy dat. Tato část také popisuje firemní systém průběžného zjišťování spokojenosti zákazníků, jehož zavedení bylo cílem práce.
This Master's thesis deals with analyses of customer satisfaction and loyalty to the GiTy, a.s. company. The theoretical part of the thesis explains problems of customer satisfaction and loyalty and their measurement. Furthermore, it deals with marketing research, with a focus on questionnaire-based data acquisition. The practical part of the thesis includes the company presentation, survey design and methodology of the data analysis. This part also describes the continuous customer satisfaction measuring system of the company. The implementation of this measuring system was the aim of this thesis.
Keywords:
customer loyalty; customer satisfaction; information system; marketing research; primary information; questionnaire; satisfaction measurement; scales; survey; dotazník; dotazování; informační systém; loajalita zákazníka; marketingový výzkum; měření spokojenosti; primární údaje; spokojenost zákazníka; škálování
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/63979