Original title:
Návrh koncepce a projektu implementace CRM ve firmě
Translated title:
Company CRM Concept and Implementation Project
Authors:
Špringl, Petr ; Tobola, Jiří (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá řízením vztahů se zákazníky ve firmě a možnostmi jejich zlepšení. Obsahuje rozbor problematiky řízení vztahů se zákazníky, CRM systémů a jejich zavádění. Práce je zaměřena na analýzu aktuálního stavu řízení vztahů se zákazníky v konkrétní firmě, na základě níž byl vypracován projekt zavedení nového CRM systému, který je v práci detailně rozpracován. V závěru jsou diskutovány přínosy vypracovaného projektu a autorova doporučení pro další zlepšení řízení vztahů se zákazníky ve firmě.
This thesis deals with analysis and possibilities of improvements in the area of customer relationship management in a company. There is a theoretical framework regarding customer relationship management and CRM systems including their implementation. The thesis includes analysis of current state of CRM in a concrete company and a proposal of a new CRM system implementation schedule based on the analysis. Finally, there is a discussion of benefits of the proposed project and author's proposals heading to improvements of CRM in the company.
Keywords:
CRM; CRM implementation; CRM project; CRM system; customer relationship management; marketing; open-source system; SaaS; CRM; CRM systém; implementace CRM; marketing; open-source systém; projekt CRM; SaaS; řízení vztahů se zákazníky
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/14212