Název:
Kluzná ložiska v konstrukci čtyřdobých spalovacích motorů
Překlad názvu:
Application of plain bearings for four-stroke internal combustion engines
Autoři:
Šedo, Matej ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [slo][eng]
Predmetom tejto bakalárskej práce sú klzné ložiská a hlavne ich použitie a uplatnenie v konštrukciách štvordobých spaľovacích motorov. Práca je rozdelená na dve hlavné časti. Prvá časť poskytuje základný popis klzných ložísk, ich rozdelenie a vývoj. Ďalej pojednáva o ich materiáloch a teórii hydrodynamického mazania. V druhej časti je spracovaná koncepcia klzných ložísk v spaľovacích motoroch a ich zaťaženie, spojené s výberom správneho materiálu. Popisuje tiež jednotlivé ložiskové uzly a spôsob rozvodu maziva. Ide o uloženie kľukového a vačkového hriadeľa, piestneho čapu, ojnice a ďalšie miesta použitia klzných ložísk v motore.
Subject of this thesis are plain bearings and especially their application for four-stroke internal combustion engines. Thesis is divided into two main parts. The first part provides a basic description of plain bearings, their distribution and evolution. It also discusses their materials and the theory of hydrodynamic lubrication. The second part covers concept of sliding bearings in internal combustion engines and their load associated with the election of right material. It also includes description of particular application of plain bearings and the method of oil distribution. It handles the mounting of crankshaft and camshaft, piston pin, connecting rod and other places where sleeve bearings are use.
Klíčová slova:
four-stroke engine; friction; internal combustion engine; Plain bearing
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/26487