Original title:
Využití nástrojů projektového managementu v řízení marketingových aktivit
Translated title:
Utilization of Project Management Tools for Management of Marketing Activities
Authors:
Sedlařík, Peter ; Němec, Zbyšek (referee) ; Smolíková, Lenka (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce pojednává o problematice projektového řízení marketingových aktivit ve společnosti využívající pro vývoj svého produktu agilní metody vývoje softwaru. Teoretická část se věnuje popisu rigorózních a agilních metod, jejich porovnání, podrobnému popsání metodiky Scrum a použití agilních metod pro marketingové aktivity. Dále je provedena analýza současného stavu společnosti se zaměřením na marketingové oddělení a na nalezené problémy jsou navržena vhodná řešení.
This diploma thesis deals with a type of a project management of marketing activities in a company, where agile methods are used for development of its software product. The theoretical part describes specifications of traditional and agile methods, their comparison, a profound description of the Scrum method and the use of agile methods for marketing activities. In the following part, there is issued an analysis of the current situation in the company oriented to marketing department and possible solutions of discovered problems are suggested there.
Keywords:
agile methods; marketing; project management; Scrum; software development; agilní metody; marketing; projektové řízení; Scrum; vývoj softwaru
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/59465