Original title:
Zlepšování systému pro automatické hraní hry Starcraft II v prostředí PySC2
Translated title:
Improving Bots Playing Starcraft II Game in PySC2 Environment
Authors:
Krušina, Jan ; Škoda, Petr (referee) ; Smrž, Pavel (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá vytvořením automatického systému pro hraní strategické hry v reálném čase Starcraft II. Model je trénován ze záznamů her hráčů a dále využívá technik posilovaného učení pro zlepšování vnitřního systému bota. Záměr je vytvořit systém schopný hrát hru jako celek, přičemž staví na frameworku PySC2 pro strojové učení. Vytvořený bot je poté testován proti skriptovaným botům ve hře.
The aim of this thesis is to create an automated system for playing a real-time strategy game Starcraft II. Learning from replays via supervised learning and reinforcement learning techniques are used for improving bot's behavior. The proposed system should be capable of playing the whole game utilizing PySC2 framework for machine learning. Performance of the bot is evaluated against the built-in scripted AI in the game.
Keywords:
deep learning; deep neural networks; DeepMind; hierarchical reinforcement learning; PySC2; real-time strategy games; reinforcement learning; RTS; Starcraft II; supervised learning; Tensorflow; DeepMind; hierarchické posilované učení; hluboké neuronové sítě; hluboké učení; posilované učení; PySC2; RTS; Starcraft II; strategické hry v reálném čase; Tensorflow; učení s učitelem
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/84866