Original title:
Marketingový výzkum spokojenosti zákazníků
Translated title:
Marketing Research of Customer Satisfaction
Authors:
Grygová, Eva ; Ing.Jaroslav Štůla (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zaměřuje na navrhnutí, provedení a vyhodnocení dotazníku spokojenosti zákazníků na veterinární klinice TOSA. Teoretická část je věnována problematice marketingového výzkumu, spokojenosti zákazníků a dotazníku jako nástroji při sběru informací. Praktická část obsahuje seznámení se společností, zpracování dotazníku, analýzu získaných dat a návrhy na zlepšení, které by měli vést ke zvýšené spokojenosti zákazníků.
This thesis is focusing on proposition, implementation and evaluation of satisfaction questionary of customers at the VET clinic called TOSA. Theoretical part is focused on problems in marketing research, customers satisfaction and questionare as an instrument for collection of information. Practical part contains tasks such as familiarization with company, questionare processing, analysis of obtained data and suggestions for improvement that should carry on to enhanced satisfaction of customers.
Keywords:
customer; marketing mix; Marketing research; measuring of satisfaction; questionnaire; satisfaction; services; dotazník; marketingový mix; Marketingový výzkum; měření spokojenosti; služby; spokojenost; zákazník
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/981