Original title:
Elementární architektura / Elementy výuky architektury
Translated title:
Primary Architecture / Teaching Architecture Elements
Authors:
Juřicová, Magdaléna ; Veselá, Markéta (referee) ; Ponešová, Barbora (advisor) Document type: Master’s theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce řeší propojení fakulty architektury a fakulty výtvarných umění v nově navrženém objektu. Obě fakulty definuje především praktická tvorba a tomu odpovídající elementární výukové prostory – ateliéry. Z těchto základních elementů doslova vyrůstá konečná podoba školy. Samotný proces návrhu je provázen neustálými změnami a hledáním přiměřeného prostorového vyjádření pro jednotlivé funkce školy. Konečné řešení je výsledkem postupné racionalizace, nacházení jistot a záchytných bodů v návrhu. Z množství variant a úvah o prostoru se tak nakonec vykrystalizuje to nejnutnější, nejelementárnější.
The thesis addresses the connection of the Faculty of Architecture and the Faculty of Fine Arts in the newly designed building. Both faculties are defined primarily by practical creation and corresponding elementary teaching spaces - studios. From these basic elements literally grows the final form of the school. The design process itself is accompanied by constant changes and the search for adequate spatial expression for individual functions of the school. The final solution is the result of gradual rationalisation, finding certainties and sticking points in the proposal. In the end, the barest, most elemental, is crystallized from a multitude of variations and reflections on space.
Keywords:
connectivity; cooperation; detail; element; faculty of architecture; faculty of fine arts; individuality; openness; structure; studio; ateliér; detail; element; fakulta architektury; fakulta výtvarných umění; individualita; otevřenost; propojenost; spolupráce; struktura
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/199718