Original title:
Jazyk reklamy
Translated title:
The Language of Advertising
Authors:
Chromý, Pavel ; Zmrzlá, Petra (referee) ; Rujbrová, Šárka (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[eng][cze]
Bakalářská práce se zabývá analýzou jazyka reklamy z lingvistického hlediska a dále upřesňuje použité jazykové prostředky, které se v současné reklamě vyskytují. Tato práce také poskytuje znalosti o využití různých jazykových prostředků v reklamě, jak v podobě tištěné, tak v podobě elektronické.
The bachelor thesis deals with the analysis of the language of advertising from the linguistic point of view and further specifies linguistic means that occur in contemporary advertising. The thesis summarises knowledge about linguistic means used in advertising for both printed and online versions.
Keywords:
jazyk reklamy; komunikace; lingvistické prostředky.; propagace; Reklama; slogan; Advertising; communication; language of advertising; linguistic means.; promotion; slogan
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/68054