Název:
Jednoválcový motor pro silniční motocykl
Překlad názvu:
Single-cylinder Engine of a Road Motorcycle
Autoři:
Čech, Martin ; Molcar, Martin (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce pojednává o konstrukci čtyřdobého spalovacího motoru pro silniční motocykl do objemu 250 cm3. Jelikož se jedná o silniční motocykl, je v úvodu nastíněna legislativa ČR pro danou kategorii. Dále jsou formou rešerše rozebrány soudobé motory podobné koncepce, předlohový a konkurenční. Poté je v práci popisován postup při řešení a práce na samotné konstrukci, srovnání třecích ztrát na hlavním ložisku klikového hřídele a shrnutí poznatků v závěru.
This thesis is focusing on the construction of a four-stroke internal combustion engine for a 250 ccm road bike. Since it is a road bike, the introduction of legislation of the Czech Republic for this category is outlined in the introduction of the thesis. Furthermore, disassembling of similar and competitive engine was conducted. The thesis also describes the process of construction of this four-stroke internal combustion engine. In addition, the thesis compares friction loss on the main bearing crankshaft. In the latter part there is summarization of all findings.
Klíčová slova:
3D sken; konstrukce; silniční; čtyřdobý jednoválcový motor; 3D scan; construction; four-stroke internal combustion engine; road
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/60808