Original title:
Analýza povědomí o realitních kancelářích na našem trhu
Translated title:
The Analysis of Real Estate Agencies Perception
Authors:
Peťa, Tomáš ; Gavlas, Ondřej (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na oblast realitních kanceláří. Zabývá se analýzou povědomí o realitních kancelářích s přímým zacílením na realitní společnost Gaute a.s. Zjišťuje aktuální situaci na trhu s realitami a spokojenost respondentů s nabízenými službami. V teoretické části se čtenář seznámí s nejdůležitějšími pojmy týkající se daného tématu. Následuje analýza, která je složena z představení společnosti Gaute a.s., sestavení dotazníku a jeho vyhodnocení. Na základě zjištěných výsledků jsou navržena doporučení, která poslouží ke zlepšení povědomí o realitní kanceláři.
The diploma thesis is focused on the area of real estate agents. It deals with the analysis of awareness of the real estate offices with direct targeting on the real estate company Gaute a.s. It identifies the current situation on the real estate market and the respondents' satisfaction with the services offered. In the theoretical part, the reader is made familiar with key concepts related to the topic, followed by the analysis, which is composed of the performance of Gaute a.s. preparation questionnaire and evaluation. Based on the findings recommendations are proposed, which will serve to raise awareness of the real estate office.
Keywords:
hypothesis; image; market research; marketing; questionnaire; real estate company; services; dotazník; hypotéza; image; marketing; marketingový výzkum; realitní společnost; služby
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/21098