Original title:
Návrh doplnění a změn marketingové komunikace konkrétní společnosti
Translated title:
Proposal to Additions and Change the Marketing Communication of a Company
Authors:
Turčanová, Pavlína ; Hudec, Petr (referee) ; Mráček, Pavel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Předmětem této bakalářské práce je zlepšení marketingové komunikace kavárny Euphoria. V první, teoretické části jsou popsány stěžejní pojmy marketingu a marketingové komunikace, které tvoří výchozí bod celé práce. V další částí je představena kavárna a provedena analýza jejího vnějšího i vnitřního prostředí a současného komunikačního mixu společnosti. Na základě výsledků provedených analýz jsou výstupem poslední části práce konkrétní nástroje marketingové komunikace, které by měly být aplikovány.
The main subject of this thesis is to improve the marketing communication of selected café – Euphoria CAFE. The first part contains important terms of marketing and marketing communication, and it presents a theoretical framework for the two following parts. In the second part, the selected company is introduced. This part also deals with the processing and evaluating of the analysis of internal and external environment, current level of marketing mix and the communication mix of the café. The findings from these analyses are summarized while using a SWOT analysis. In the third part that is based on the outputs of the analytical part, proposals of specific tools of the communication mix are presented to be applied.
Keywords:
marketing; marketing communication; marketing mix; marketing services; komunikační mix; marketing; marketing služeb; marketingový mix
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/82758