Název:
Speciální efekty v kinematografii
Překlad názvu:
Special Effects in Cinematography
Autoři:
Frkáň, Lukáš ; Rujbrová, Šárka (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [eng][cze]
Cílem této bakalářské práce je vymezit pojem speciální efekty v kinematografii, poskytnout základní informace o speciálních efektech v teoretické a praktické rovině, rozdělit speciální efekty do kategorií a podkategorií včetně podrobného popisu speciálních efektů uvedených v práci a historického pozadí. Práce se také zabývá návrhem speciálních efektů a jejich omezeními, aplikacemi ve filmovém průmyslu a případně v dalších průmyslových odvětvích. V první fázi je stručně zmíněna historie kinematografie. Tato studie se dále zaměřuje na popis vizuálních efektů používaných v raných stádiích kinematografie, zatímco na závěr se věnuje moderním efektům, které se v současnosti používají. Následně zkoumá popis praktických efektů, čímž uzavírá teoretickou část. V poslední části se znalosti konceptu speciálních efektů získaných v teoretické části promítají a aplikují při analýze filmů, kterým byla udělena Cena Akademie v kategorií nejlepší vizuální efekty.
The aim of this bachelor’s thesis is to frame the concept of special effects in cinematography, provide basic information about special effects at the theoretical and practical level, divide special effects into categories and subcategories including the detailed description of special effects mentioned in the thesis and the historical background. The thesis also deals with the design of special effects and their limitations, applications in the film industry and other industries where applicable. At the beginning, the study examines the history of cinematography. Furthermore, this study first draws attention to the description of visual effects used at the early stages of cinematography, while it concludes with the modern effects that are being used currently. Subsequently, the description of practical effects is discussed to conclude the theoretical part. In the last part, the knowledge of the concept of special effects acquired in the theoretical part is reflected and applied in an analysis of movies awarded by the Academy Award for Best Visual Effects.
Klíčová slova:
cinematography; film production; filmmaker; practical effects; scene; special effects; the Academy Award; visual effects; Cena Akademie; filmař; filmová produkce; kinematografie; praktické efekty; scéna; speciální efekty; vizuální efekty
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/190352