Název:
Návrh rozvoje rodinné firmy působící v oblasti služeb minibusové dopravy
Překlad názvu:
The Proposal of Small Family Business Development Operating in the Minibus Transport Services
Autoři:
Musilová, Simona ; Zich, Robert (oponent) ; Bumberová, Veronika (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zaměřuje na vypracování plánu strategického rozvoje malé rodinné firmy působící v oblasti služeb minibusové dopravy. Teoretická východiska práce se zabývají vymezením a předpoklady možného rozvoje a růstu společností, specifiky rodinného podnikání včetně popisu vybraných analyticko-výzkumných metod používaných v rámci uvedené problematiky. Druhá, analytická část práce obsahuje praktickou aplikaci vybraných metod analýzy podnikatelského prostředí společnosti s cílem identifikovat klíčové faktory ovlivňující podnik. Na základě výsledků je následně zvolena vhodná alternativa strategického rozvoje dané firmy. Ve třetí, návrhové části je vybraná varianta rozvoje rozpracována do strategického plánu, který povede k upevnění pozice této společnosti na trhu a ke zvýšení jejích tržeb. Součástí návrhů je také analýza potenciálních rizik a zhodnocení přínosů navrhovaných změn.
The diploma thesis is focused on drawing up a strategic development plan of the small family business operating in minibus transport services. The theoretical part deals with definitions and assumptions about a possible development and growth of companies, specific features of a family business including descriptions of selected analytical and research methods used in these issues. The second, analytical part of the thesis contains practical application of selected methods of a business environmental analysis with the aim to identify key factors influencing the company. Subsequently, the choice of an appropriate alternative to the strategic development of the company is based on the results of the analyses and research. In the third part, the selected option is elaborating into a strategic plan that will lead to consolidate company’s position on the marketplace and to increase its sales. The proposals also include a risk analysis and an evaluation of benefits of the proposed changes.
Klíčová slova:
analýza podnikatelského prostředí; minibusová doprava; primární výzkum; rodinný podnik; Strategický rozvoj; business environmental analysis; family business; minibus transport; primary research; Strategic development
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/177996