Original title:
Informační strategie firmy
Translated title:
Corporate Information Strategy
Authors:
Chmelka, Miroslav ; Částek, Jan (referee) ; Koch, Miloš (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá návrhem informační strategie pro malou firmu. Nejprve je provedena analýza firmy, její strategie a analýza současného stavu informačních systémů a informačních technologií. Na základě této analýzy je formulována informační strategie, která navrhuje změny v několika oblastech. Tyto změny by měly přispět k dosažení stanovených cílů firmy, především se jedná o výběr a zavedení nového informačního systému.
This master’s thesis is focused on a corporate information strategy. Firstly, it analyzes the company, its strategy and the current state of information systems and information technologies. Based on this analysis an information strategy is formulated. This information strategy proposes actions in several areas, which should contribute to achieve the objectives of the company. The main focus is on a new information system selection and implementation.
Keywords:
CRM; HOS8; Information strategy; Information system; outsourcing; CRM; HOS8; Informační strategie; Informační systém; outsourcing
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/26325