Název:
Klima komora pro zkoušení osobních vozidel
Překlad názvu:
Climate testing room for personal vehicles
Autoři:
Málek, Ludvík ; Katolický, Jaroslav (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce zpracovává konstrukční návrh zkušebního zařízení, klima komory, pro simulaci vnějších povětrnostních podmínek. Stěny komory jsou složeny z tzv. sendvičových izolačních panelů. Dále je proveden výpočet tepelných ztrát komory. Upravený vzduch je přiváděn v rozváděcím kanálu po stranách komory. Odváděný vzduch se odsává v oblasti stropu. Jednotka nuceného proudění vzduchu je umístěna ve stropě. Návrh obsahuje i začlenění UV zářičů, které simulují sluneční záření. V komoře se budou studovat vlivy vnějších klimatických podmínek na mikroklima v automobilu. Dále se mohou provádět zkoušky slunečním zářením, kterými zjišťujeme stárnutí polymerů nebo laku a s tím související vyblednutí barev.
The diploma thesis deals with the design of testing equipment, a climate chamber in particular, to simulate external weather conditions. The chamber walls are made of socalled sandwich insulation panels. Based on the wall thermal properties, heat loss of the chamber was calculated. The conditioned air is supplied by a distribution channel at sides of the chamber. The exhaust air leaves the chamber in the ceiling zone. The ventilation unit is located on the ceiling. The design includes the integration of the UV lamp, simulating sunlight. The chamber will allow the weather effects on the microclimate inside a car to be studied. Furthermore, the sunlight simulations can be carried out in the chamber to detect polymers or varnish aging, and the fading of colours.
Klíčová slova:
klima komora; klimatické podmínky; sluneční záření; tepelné ztráty; UV zářiče; Zkouška; climate chamber; heat loss; sunlight; Test; UV lamp; weather conditions
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/15645