Original title:
Experimentální analýza dynamických parametrů kolejového roštu
Translated title:
L'analyse expérimentale des paramtres dynamiques du rail grille
Authors:
Podolník, Adam ; Tomandl, Vladimír (referee) ; Smutný, Jaroslav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Z hlediska rozhodování o užití vhodné sestavy železničního svršku hrají významnou úlohu jak doporučení vyplývající z teoretické analýzy (modelování), tak i doporučení získaná na základě statického a dynamického zkoušení hotového výrobku. Takové zkoušky je pak možné aplikovat v laboratoři nebo přímo v terénu. Diplomová práce bude věnována provoznímu testování vybraných konstrukcí kolejového roštu in situ. Pro účely měření budou vybrána vhodná měřicí stanoviště a bude navržena odpovídající metodika měření. Z pohledu geometrie koleje budou zvoleny úseky ve směrovém oblouku. Na základě provedených zkoušek budou stanoveny dynamické parametry konstrukcí. K jejich vyhodnocení bude zvolen vhodný matematický aparát. Předpokládá se využití matematických metod v časové a frekvenční oblasti. Součástí práce bude rovněž srovnání parametrů testovaných konstrukcí a doporučení pro praxi.
In terms of deciding on the appropriate use of the railway superstructure assemblies in both the recommendations arising from the theoretical analysis (modeling), as well as recommendations obtained under static and dynamic testing of the finished product play an important role. Such tests can then be applied in the laboratory or in the field. The thesis will be devoted to operational testing of selected track grid structures in situ. For measurement purposes an appropriate measuring point will be chosen and the methodology of measurement will be proposed. In terms of track geometry sections in curves will be selected. On the basis of tests carried out dynamic parameters of structures will be determined. To their evaluation suitable mathematical system will be chosen. It assumes the use of mathematical methods in time and frequency areas. In the thesis there will also be a comparison of the parameters of the tested structures. Based on the measurements it will be a source of recommendations for the practice.
Keywords:
displacement; dynamic parameters; elastic fastening; Pandrol; railway superstructure; track skeleton; vibration; Vossloh; dynamické parametry; kolejový rošt; Pandrol; posun; pružné upevnění; vibrace; Vossloh; železniční svršek
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/30353