Název:
Modifikace letounu RAPID 200 pro vlekání
Překlad názvu:
Modification of RAPID 200 Aircraft for Towing
Autoři:
Seďa, Ondřej ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá návrhem modifikace letounu RAPID 200 (Skyleader 200) pro vlekání při dodržení maximální vzletové hmotnosti 450 kg. Obsahuje návrh úpravy konstrukce, hmotnostní rozbor těchto úprav a kontrolu centráží. Práce dále obsahuje návrh zástavby pohonné jednotky sestávající z motoru M 132 a vrtule V 541.2, vlečného zařízení a přistávacího zařízení, výpočet zatížení pohonné jednotky a vlečného zařízení a výpočet základních výkonů. V neposlední řadě je součástí práce zhodnocení ekonomie provozu, stanovení provozních charakteristik a použití letounu pro speciální účely.
This master’s thesis deal with design modification of the RAPID 200 (Skyleader 200) airplane for towing at compliance with maximum take-off weight 450 kilogramme. A necessary construction modification, a weight analysis these adjustments and a balance verification are included. The thesis contains of power plants installation consisting from the M 132 engine and the V 541.2 propeller, a towing gear and a landing gear, a load calculation of power plants and towing gear and basic flight performance calculation too. Last but not least valuation of operation ekonomy, operation characteristics assesment and a using of the airplane for specialized duty are included.
Klíčová slova:
hmotnost a centráž; konstrukce letounu; letové výkony; motor M 132; návrh letounu; přistávací zařízení; vlekání; vlečné zařízení; vrtule V 541.2; aircraft design; aircraft structure; flight performance; landing gear; M 132 engine; towing; towing gear; V 541.2 propeller; weight and balance
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/15806