Original title:
Prostor jako paradigma výuky
Translated title:
Teaching-space paradigm
Authors:
Vašička, Pavel ; Müller, Rudolf (referee) ; Rozwalka, Szymon (advisor) Document type: Bachelor's theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury Abstract:
[cze][eng]
Celý návrh je založen na prolínání exteriéru do interiéru, veřejnosti s akademiky a na celkovém prolínání jednotlivých prostorů. Konstrukce vytváří přesně definovaný, přísný rastr, který je ale členěn tak, aby návštěvník, či uživatel mohl pocítit v každé části budovy jiné pocity. V budově se tedy střídají velkorysé převýšené prostory, s dlouhými prostory přes jedno podlaží. V projektu jsou umístěna i dvě venkovní atria, která zasahují do hmoty a dále na ně navazují atria vnitřní. Lehká předsazená fasáda je tvořena polykarbonátovými deskami, které sjednocují všechny tři části přístavby v jeden celek. V několika místech je vytvořen větší výřez polykarbonátem, který opět spojuje exteriér s interiérem. Pohled zevnitř ven má být abstraktní, díky předsazené fasádě. V místech výřezů se pak z abstrakce stává konkrétní pohled, který má ideově vstupovat do interiéru a dle uspořádání výřezů plynule procházet skrze budovou.
The aim of the bachelor's thesis is to create a new Faculty of Architecture in close proximity to the Faculty of Fine Arts on the BUT campus. The aim was to achieve a dignified environment for teaching future architects. In the complex there is a building designed for the Faculty of Architecture. However, it does not have sufficient capacity to cover teaching needs. Therefore, both the existing building and the extension and their interconnection were solved within the project. The main goal of the project was to create an environment that reflects today. The architect in particular should have a more general overview. The premises are as open and shared as possible, so that the students themselves enrich each other as much as possible. Emphasis is placed on the open layout of the interior, into which the exterior blends in selected places, the floors are enriched with atriums and elevated floors, which allow greater social contact.
Keywords:
BUT; FA; faculty; FAVU; polycarbonate; school; university; FA; fakulta; FAVU; polykarbonát; univerzita; VUT; škola
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/190727