Original title:
Rozvoj komunikačního mixu firmy
Translated title:
Development of Communication Mix of Company
Authors:
Křivánková, Petra ; Mráček, Pavel (referee) ; Zich, Robert (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem komunikačního mixu společnosti působící na B2B trhu. Teoretická část vysvětluje důležité pojmy, které souvisejí s touto problematikou. Především se jedná o komunikační mix na B2B trhu. Druhou částí je část analytická, kde je podrobně popsána zkoumaná společnost, její současný stav, jednotlivé analýzy a jednotlivé nástroje komunikačního mixu. Na základě zjištěných poznatků jsou navrženy změny, které vedou ke zlepšení jednotlivých nástrojů a tím i posílení postavení na trhu, zvýšení povědomí o společnosti a získání více zákazníků.
This thesis explores the development of the communication mix in the company operating in the B2B market. The theoretical part explains important concepts related to this topic, mainly in the terms of communication mix in the B2B market. The second part of the thesis is dedicated to analysis, where is described information of the researched company, its current state, and individual analyses of each features of the communication mix. Based on the findings, there are proposed changes that lead to improvement of individual features of communication mix and thereby strengthening market position, increasing awareness and gaining more customers for the researched company.
Keywords:
B2B marketing; communications mix; Marketing; marketing mix; marketing research; B2B trh; komunikační mix; Marketing; marketingový mix; marketingový výzkum.
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/28046