Název:
Knihovna pro renderování OSM na mobilu
Překlad názvu:
Library for OSM Rendering on Smartphones
Autoři:
Vaďura, David ; Brejcha, Jan (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem mé práce bylo navrhnout a implementovat knihovnu pro vykreslování vektorových map na mobilních telefonech. Zdrojem dat pro knihovnu je projekt OpenStreetMap. Knihovna musí zahrnovat tyto funkce: načítání a cachování dlaždic, podpora online a offline map, vykreslování všech druhů geometrie a možnost definovat vlastní styl zobrazené mapy. Navržená architektura využívá hybridní přístup pro zobrazení mapy. Základní prvky jsou po načtení vykreslené do textury. Vrstvy obsahující text nebo ikony jsou vykreslené v reálném čase nad bázovou mapou. Díky tomu se mohou otáčet a text je čitelný i po přiblížení. Výsledná knihovna byla implementovaná v programovacím jazyce C++ s využitím OpenGL ES pro hardwarově akcelerované vykreslování. Funguje na platformách iOS a Android a je navržená takovým způsobem, aby byla jednoduše použitelná pro jedince i firmy.
The aim of my work was to design and implement a vector map rendering library for mobile phones. The source of the data for the library is the project OpenStreetMap. The library must include these functions: loading and caching of tiles, support for online and offline maps, rendering of all geometry types and possibility to define custom map style. The proposed architecture uses a hybrid approach to presenting the map. Base features are rendered into texture upon loading them. Layers containing text or icons are rendered in real-time above the base map. This enables them to rotate and it ensures that the text stays readable even when zoomed in. The resulting library was implemented in C++ using OpenGL ES for hardware accelerated rendering. It works on both iOS and Android, and it is designed in such a way, that it can be easily used by individuals and companies.
Klíčová slova:
mapa; OpenGLES; vykreslování; map; OpenGLES; rendering
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/69751