Název:
Návrh rozvoje manažerské osobnosti
Překlad názvu:
Developing the Personality for Better Management
Autoři:
Stržinek, Ondřej ; Klapka, Vít (oponent) ; Novák, Petr (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská
Abstrakt: [cze][eng]
Stěžejním tématem této práce je výchova manažerských osobností. Autor, za použití vědeckých metod, dospěl k návrhu ideálního vývoje kariéry těchto manažerských osobností od chvíle, kdy začnou být školeni pro manažerské posty, až do doby, kdy jsou schopni vychovat své nástupce a posunout tak svou kariéru na další stupeň. Byly využity dvě metody sběru dat: pozorování a kvalitativní rozhovory. Pozorování trvalo více než sedm let. Na základě vyhodnocení výsledků pozorování byla autorem vytvořena zakotvená teorie, kterou pak ověřoval kvalitativními rozhovory s osobami působícími v oboru. Autorem vytvořená teorie byla na základě zpracování výsledků kvalitativního dotazování upravena a rozdělena. Vznikly tak dvě části výsledné teorie, přičemž dělícím hlediskem se stala nutnost některé fenomény časově zařadit, zatímco jiné se prolínají celým obdobím růstu manažerské osobnosti. V závěru práce nechal autor ohodnotit výslednou novou teorii manažery z praxe, aby získal zpětnou vazbu týkající se jejího přínosu. Dle výsledků této zpětné vazby může dodržení, autorem definované teorie, zkrátit čas potřebný pro výchovu manažera na polovinu.
The key focus of this work is on developing manager’s personality. The author, using scientific methods, came to a proposal of an ideal career course of such personalities since their first training for managerial posts to the time when they are able to educate their successors, and therefore, enhance their careers to a higher level. There were used two methods of collecting data – observation and qualitative interviews. The observation took over seven years. Based on evaluation of data, the author reached an embedded theory which he then verified by qualitative interviews with people working in the field. The theory developed by the author was adjusted and divided into two parts based on the processed data from the qualitative research. There emerged two parts of the resulting theory when the dividing aspect was the necessity to arrange some phenomena in terms of time while others pervade through the whole growth period of the manager’s personality. In conclusion of his work, the author had his newly emerged theory evaluated by managers in field to get feedback on its merit. According to the results of the feedback, a compliance with the theory defined by the author can reduce the time needed for educating a manager by half.
Klíčová slova:
budoucí manažer; kariéra; Manažer; manažerská osobnost; vedoucí manažer; výchova manažerů; a head manager; A manager; career; manager’s education; manager’s personality
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/34352