Original title:
Rychlý výpočet průsečíku paprsku s trojúhelníkem
Translated title:
Fast Ray-Triangle Intersection
Authors:
Havel, Jiří ; Zemčík, Pavel (referee) ; Herout, Adam (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Trojúhelník je nejpoužívanější primitivum v počítačové grafice. Výpočet jeho průsečíku s paprskem má mnoho využití a často bývá úzkým hrdlem programu. Tato práce se zaměřuje jeho využití a různé způsoby výpočtu. Tyto techniky se snaží kombinovat pro dosažení co nejvyššího výkonu na moderních procesorech.
Triangle is the mostly used primitive in computer graphics. Calculation of its intersection with a ray has many applications and is often a bottleneck of a program. This work focuses on its usage and various methods of calculation. It tries to combine these techniques to achieve high performance on modern processors.
Keywords:
barycentric coordinates; determinants; intersection calculation; plücker coordinates; ray; raytracing; triangle; barycentrické koordináty; determinanty; paprsek; plückerovy koordináty; raytracing; trojúhelník; výpočet průsečíku
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/53122