Original title:
Měření zákaznické spokojenosti a loajality
Translated title:
Measuring Customer Satisfaction and Loyalty
Authors:
Kurtin, David ; Schwarz, Erik (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá analýzou faktorů, které mají vliv na oblast spokojenosti zákazníků společnosti RM Servis, autorizovaného prodejce vozů Peugeot. Cílem práce bylo sestavit prakticky použitelný systém měření spokojenosti zákazníků, loajality a hodnoty pro zákazníka, který by umožňoval monitorování zákaznické spokojenosti a pomáhal k cílenému zlepšování v této oblasti. Práce obsahuje rovněž formulaci návrhů na zlepšení a vyčíslení přínosů z jejich realizace.
This Master´s thesis deals with the analysis of the factors influencing the customer satisfaction of RM Servis, authorised Peugeot car dealer. The aim was to set up useful method of measuring customer satisfaction, loyalty, and customer value. This would enable the company to follow the current situation, and to focuse on improvements. I have also included the suggestions on how to improve the overall customer satisfaction, and a calculation of an impact of the implementation on the profitability.
Keywords:
customer loyalty; customer satisfaction; customer satisfaction index; Customer value; Hodnota pro zákazníka; index spokojenosti zákazníka; loajalita zákazníka; spokojenost zákazníka
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/25386