Original title:
Vytváření shaderů pro systém Mental Ray
Translated title:
Shaders for the Mental Ray Renderin System
Authors:
Dohnal, Jan ; Zuzaňák, Jiří (referee) ; Herout, Adam (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem diplomové práce je zmapovat vývoj počítačové grafiky v oblasti realistických zobrazovacích metod, seznámit se s renderovacím systémem mental ray, seznámit se s grafickým nástrojem Autodesk Maya, vytvořit několik shaderů pro mental ray a vytvořit návod, jak tyto shadery psát a jak je zprovoznit v programu Maya.
Goal of this diploma thesis is to get knowledge about history and evolution of computer graphic in area of realistic image synthesis, get knowledge about rendering system mental ray and about writing shader for it and write several shader. Create manual about writing shaders for mental ray. Get knowledge about program Maya and create a tutorial hot to get the shader into it.
Keywords:
BRDF; global illumination; Maya; mental ray; ray tracing; rendering; shader; BRDF; globální osvětlování; Maya; mental ray; shader; sledování paprsku; vykreslování
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/53183