Original title:
Marketingové nástroje posilování konkurenceschopnosti
Translated title:
Marketing Tools Increasing the Company’s Competitive Strength
Authors:
Hrbatová, Jana ; Kuráňová, Jana (referee) ; Zich, Robert (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá zhodnocením konkurenceschopnosti podniku FiberTech, s.r.o., působícího na B2B trhu v oblasti telekomunikačních činností. Analyzování současného stavu podniku v konkurenčním prostředí je podloženo makroekonomickými a mikroekonomickými faktory. Na základě výstupů jednotlivých analýz jsou navržena opatření směřující k posílení konkurenceschopnosti firmy a upevnění postavení na trhu.
This bachelor thesis deals with the evaluation of the competitiveness of the FiberTech, s.r.o. company being in the B2B market in telecommunications activities. Analyzing the current state of the company in a competitive environment is supported by macroeconomic and microeconomic aspects. Based on the survey measures to strengthen the company's competitiveness and strengthen our position are proposed.
Keywords:
Competition; competitive advantage; competitive environment; competitiveness; marketing tools; SWOT analysis; value chain; hodnotový řetězec; Konkurence; konkurenceschopnost; konkurenční prostředí; konkurenční výhoda; marketingové nástroje; SWOT analýzy
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/33933