Název:
Ventilové rozvody čtyřdobých spalovacích motorů
Překlad názvu:
Valvetrains of four stroke combustion engines
Autoři:
Přeslička, Jaroslav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Práce se zabývá technickými řešeními rozvodových mechanismů čtyřdobých pístových spalovacích motorů, jejich výhodami a nevýhodami. V začátku je popsán pracovní oběh čtyřdobého spalovacího motoru a nastíněna problematika časování rozvodu. Následuje popis konstrukce ventilů, vačkových hřídelů, druhů vaček a průběhu zdvihu ventilu. Dále se text zabývá rozvodovými mechanismy SV, OHV, OHC a nekonvenčními rozvodovými mechanismy. Další část práce je zaměřena na způsoby pohonu vačkového hřídele. Poslední část se věnuje variabilním rozvodovým mechanismům. V závěru je naznačena možná budoucnost ventilových rozvodů spalovacích motorů.
The thesis deals with technical solutions of four stroke piston engines valvetrains, their advantages and disadvantages. First it describes four stroke engine working cycle and outlines the problems of valvetrain timing. Then follows the description of valve design, camshafts, types of cams and valve lift course. Another part of the text occupies with SV, OHV, OHC and unconventional valvetrains. The following part is focused to the ways of camshaft drive. The last part is engaged in variable valvetrains. At the end there is indicated the future of combustion engines valvetrains.
Klíčová slova:
desmodromický rozvod; IOE; OHC; OHV; pohon vačkového hřídele; SV; variabilní rozvodové mechanismy.; ventilový rozvod; Čtyřdobý spalovací motor; camshaft drive; desmodromic valvetrain; Four stroke combustion engine; IOE; OHC; OHV; SV; valvetrain; variable valvetrains.
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/7191