Název:
Předběžná aerodynamická analýza konceptu dálkově řízeného modelu s proudovým pohonem
Překlad názvu:
Preliminary aerodynamic analysis of remotely controlled model with jet propulsion
Autoři:
Novák, Ondřej ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá aerodynamickou analýzou bezpilotního letounu a následnými úpravami křídla, jeho polohy a přechodu křídlo-trup. Důraz je kladen na charakter odtržení proudění, jeho interakci s dalšími strukturami proudění a jeho vliv na aerodynamické vlastnosti letounu. Cílem úprav je zajištění dostatečné stability a řiditelnosti letounu při nízkých i vysokých úhlech náběhu. V práci byly využity panelové metody a CFD. V případě nepřesností CFD výpočtu byly také připraveny dvě záložní varianty úprav křídla.
This bachelor´s thesis deals with aerodynamic analysis of unmanned aircraft and subsequent changes to design of wing, its position and wing-fuselage junction. In this work emphasis is laid on flow separation, its interaction with other flow structures and its influence on aerodynamic properties. The goal of these changes to the aircraft is ensuring sufficient stability and controllability in low as well as high angle of attack flight. AVL, XFLR5 and CFD methods were used in the thesis. In case of inaccuracy of CFD calculation, two backup wing related modifications were prepared.
Klíčová slova:
AVL; bezpilotní; CFD; křídlo; křídlo-trup; mezní vrstva; odtržení; Openfoam; ovladatelnost; plůtek; proudový; separace; XFLR5; zub; AVL; boundary layer; CFD; controllability; detachment; dog-tooth; fence; jet; Openfoam; separation; unmanned; wing; wing-fuselage junction; XFLR5
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/176931