Original title:
Aplikace soft computing při hraní her
Translated title:
Application of Soft Computing for Game Playing
Authors:
Pospíšil, Milan ; Martinek, David (referee) ; Zbořil, František (advisor) Document type: Bachelor's theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá aplikací klasických metod umělé inteligence a metod soft computing při hraní her. Pokouší se tyto medoty aplikovat na programech pro hraní dámy a šachů a srovnává dosažené výsledky.
This work deals with application of classical method of artifical inteligence and methods of soft computing for game playing. These methods are applicated in programs for playing chess and droughts. Results are confronted.
Keywords:
alfa beta; Artifical intelligence; chess; draugths.; minimax; soft computing; alfa beta; dáma.; minimax; soft computing; Umělá inteligence; šachy
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/56268