Název:
Aerodynamický hluk osobních vozidel
Překlad názvu:
Aerodynamic Borne Noise of Passenger Cars
Autoři:
Benka, Miroslav ; Prokop, Aleš (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Medzi najviac diskutované problémy v dnešnom automobilizme považujem otázku ekonomiky a takisto aj emisie vzniknuté prevádzkou osobného automobilu. Trendom je tlačenie emisií a prevádzkových nákladov smerom nadol. Existuje niekoľko možných riešení ako dosiahnuť vyššej efektivity. Najviac využívaný je takzvaný downsizing, kedy je zmenšovaný zdvihový objem valcov motora pri zachovaní výkonnostných charakteristík. Toto má však efekt na životnosť motora a preto sa niektoré automobilky snažia od tohto trendu upustiť. V tejto práci budem pojednávať o problematike hluku vozidla, jeho zdrojov, pričom sa zameriam najmä na aerodynamický hluk osobného automobilu, možnostiach ako ho znížiť a rozoberiem ako sa bude tento trh vyvíjať v budúcnosti.
Among the most discussed problems in today's motor mechanics I considers the issue of the economy and also the emissions resulting from the use of cars. The trend is pushing emissions and operating costs down. There are several possible solutions to achieve greater efficiency. The most used is the so-called downsizing when the reduction of cylinder capacity while maintaining performance characteristics remain or even improve. This has the effect on the life of the engine and therefore some automakers try to refrain from this trend. In this thesis I will discuss the issue of vehicle noise, its resources focusing mainly on aerodynamic noise of a passenger car, the possibilities to reduce it and discuss how this market will develop in the future.
Klíčová slova:
Aerodynamický hluk; metódy zníženia hluku; vibrácie vozidla; znižovanie emisií; Aerodynamic noise; methods of reducing noise; reduce of emissions; vehicle vibrations
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/66982