Original title:
Teleskopický tandemový podvozek pro senážní vozy Primo a Faro
Translated title:
Telescopic bogie axle for silage trailers Primo and Faro
Authors:
Vaněk, David ; Juzek, Jiří (referee) ; Pokorný, Přemysl (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá návrhem teleskopické nápravy a posouzením stávající konstrukce podvozku na senážních vozech Pöttinger Primo a Faro pro provoz na svažitých pozemcích. Práce obsahuje kompletní konstrukční návrh nápravy včetně hydraulické a brzdové soustavy, návod k jejímu použití a údržbě. Pro vybraný vůz z řady Faro je posouzena svahová dostupnost dle ISO 16231-2. Důležitou částí práce je deformačně napěťová analýza teleskopické nápravy a rámu podvozku s využitím metody konečných prvků, kdy je mimo jiné simulován i pohyb stroje na svahu.
This master’s thesis deals with a design of a telescopic axle and evaluation of the tandem suspension frame mounted on silage wagons Pöttinger Primo and Faro while they are operating a slope. Thesis describes the whole design as well as a hydraulic system and a braking system. This part also consists of maintenance and adjusting instructions. The second part of the thesis is dedicated to a slope capacity calculation based on ISO 16231-2. Strength analysis for all the parts is done, using finite element method for various working modes.
Keywords:
finite element method; silage wagon; slope capacity; telescopic axle; trailer; metoda konečných prvků; návěs; senážní vůz; svahová dostupnost; teleskopická náprava
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/81580