Název:
Návrh raketového motoru
Překlad názvu:
Rocket Engine Design
Autoři:
Cejpek, Jakub ; Konečný,, Pavel (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem této práce je navrhnout raketový motor na tuhou pohonnou hmotu s dostatečným výkonem pro vynesení zátěže o hmotnosti 500 gramů do výšky 1500 metrů. A dále navrhnout základní uspořádání rakety, která by tento motor využila. Návrh motoru se řeší nejprve teoreticky. Tedy bez ohledu na dostupnost konstrukčního materiálu, paliva a výrobních technologií. Po vyřešení této teoretické části je na se v řešení zohlední dostupnost výše zmíněných prostředků. To znamená nejprve určit vhodné a dostupné palivo a podle parametrů tohoto paliva přepracovat konstrukci motoru v závislosti na dostupných konstrukčních materiálech a výrobních prostředcích.
The objective of this study is to design a solid rocket fuel engine with sufficient power to propel 500 grams to 1500 meters of altitude. Furthermore to draft a design of a rocket that will utilize this category of solid rocket fuel engine. This study will begin with a theoretical exploration of the means to formulate the correct propellant closest to the theoretical solid rocket fuel formula. This section of the exploration will exclude the construction materials, technology, and the propellant availability. After the theoretical exploration the calculations will continue, respecting the availability of construction materials, technology, and the propellant; to investigate the means to formulate the correct propellant closest to the theoretical formula. Then, according to the new propellant formulation, re-design the engine.
Klíčová slova:
impulsní raketový budič; raketa; raketový motor; tuhá pohonná hmota; rocket; rocket engine; solid propellant; vibration exciter
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/12306