Original title:
Měření spokojenosti zákazníků v pivovaru Zubr, a. s.
Translated title:
Customer Satisfaction Measurement in Brewery Zubr, a.s.
Authors:
Coufalíková, Helena ; Dostál,, Petr (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá měřením spokojenosti zákazníků společnosti Pivovar Zubr, a. s. Na základě provedeného marketingového výzkumu jsou získaná data zpracována pomocí programu Microsoft Excel a následně vyhodnocena. Výsledkem je interpretace návrhů a doporučení, směřující ke zvyšování spokojenosti zákazníků Pivovaru Zubr, a. s. V teoretické části jsem se snažila podrobněji popsat, jak probíhá marketingový výzkum. Dále je nastíněna problematika metodiky měření spokojenosti zákazníků a souhrnně popsáno marketingové prostředí. V praktické části byl navržen dotazník spokojenosti zákazníků, jehož výstupem byly informace, na základě kterých byl doporučen návrh na zlepšení pro větší spokojenost zákazníků.
This diploma thesis deals with measuring of customer satisfaction in Brewery Company Zubr, Inc. On the basis of marketing research, the data are processed using Microsoft Excel and subsequently evaluated. The result is an interpretation of proposals and recommendations aimed at improving customer satisfaction Brewery Zubr, Inc. Theoretical part describes the whole process of marketing research. Furthermore are outlined the problems of methodology for measuring customer satisfaction and briefly described the marketing environment. In the practical part of this thesis was designed questionnaire of customer satisfaction. The output of this questionnaire was the information on which the proposal was recommended for improve customer satisfaction.
Keywords:
competition analysis; customer´s satisfaction; marketing mix.; Marketing research; measurement of satisfaction; questionnaire; SLEPTE analysis; analýza konkurence; dotazník; marketingový mix.; Marketingový výzkum; měření spokojenosti; SLEPTE analýza; spokojenost zákazníka
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/25958