Original title:
Spokojenost zákazníků
Translated title:
Customer Satisfaction
Authors:
Kučera, Tomáš ; Chlebovský, Vít (referee) ; Schüller, David (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zaměřuje na spokojenost zákazníků ve vybraném podniku. Z výsledků dílčích analýz byly sestaveny návrhy ke zvýšení spokojenosti zákazníků. V první části diplomové práce jsou popsána teoretická východiska. Další část analyzuje současnou situaci daného podniku pomocí vnitřního a vnějšího prostředí. Pomocí dotazníkového šetření je také analyzován současný stav spokojenosti zákazníků. Po shromáždění dat z vytvořeného dotazníku budou data vyhodnocena a následně budou navrženy konkrétní návrhy na zvýšení spokojenosti zákazníků.
The diploma thesis focuses on customers satisfaction in chosen company. Based on results of sectorial analyses there were made up proposals there in order to increase satisfaction of customers. First part of the thesis describes theoretical data. Next part analyses current situation of the company via internal and external background. With the help of questionnairy survey actual aspect of customer's satisfaction was analyzed as well. After data aggregation from the questionnaire acquired information will be evaluated and consequently there will be created particular proposals there in order to increase satisfaction of customers.
Keywords:
customer; Marketing Mix; Porter’s Five Forces Model; satisfaction; SLEPT Analysis; SWOT Analysis; Marketingový mix; Porterův model pěti konkurenčních sil; SLEPT analýza; spokojenost; SWOT analýza; zákazník
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/177891