Original title:
Marketingové zhodnocení návštěvy Svatého otce Benedikta XVI.
Translated title:
Marketing Assessment of Visit of the Holy Father Benedict XVI.
Authors:
Vaculík, Lukáš ; Carda, Jakub (referee) ; Světlík, Jaroslav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na zhodnocení návštěvy Svatého otce v Brně po stránce marketingu a propagace. Teoretická část srovnává tržní a neziskový sektor, zejména působení a vliv marketingu v těchto odlišných oblastech. Praktická část dává do souvislostí teoretické poznatky z praktickou realizací návštěvy a zhodnocení jejích vlivů na zainteresované skupiny.
Thesis is focused on an assessment visit to the Holy Father in Brno in terms of marketing and promotion. The theoretical part of the market and compares the non-profit sector, in particular the interaction and impact of marketing in these different areas. Practical part provides the theoretical background knowledge of the practical realization of the visit and evaluate its impact on the stakeholder groups.
Keywords:
a visit of the Holy Father; communicaton; event; marketing mix; non-profit sector; Public Relations; komunikace; marketingový mix; neziskový sektor; návštěva Svatého otce; propagace; public relations; událost
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/7114