Název:
Odhad geometrie místnosti pomocí Kinectu
Překlad názvu:
3D Model of a Room Using Kinect
Autoři:
Zemek, Martin ; Veľas, Martin (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá nalezením významných rovinných ploch v mračně bodů a jejich převodem na polygony, což je důležitý krok pro odhad geometrie místnosti. Vstupem je mračno bodů, které bylo získáno pomocí senzoru Kinect v2. Součástí práce je program, který dokáže zachytit jeden snímek z Kinectu. Pro detailnější mračna bodů je potřeba použít některý z externích programů, které jsou zmíněny dále v této práci. Pro detekci rovin je použit algoritmus RANSAC. Roviny se pomocí algoritmu extrakce Euklidovského shlukování rozdělí na menší plochy. Tyto plochy se následně pomocí konvexní nebo konkávní obálky převedou na polygony. Výsledná aplikace je schopná zpracovat jak jeden snímek nebo větší mračno získané registrací dílčích snímků a detekovat hlavní i vedlejší roviny. Pro největší rovinu dokáže nachystat body k vytvoření textury a vypsat rozměry do příkazové řádky.
This thesis is about finding significant planar surfaces in point cloud and their conversion to polygons. Which is important step for making a 3D model of a room. Input is point cloud, which was recorded by Kinect v2 sensor. Tool for capturing one snapshot from Kinect is included in this thesis. For recording more detailed point cloud is needed external program. Some of the programs are mentioned further in this thesis. For plane detection is used RANSAC. Inliers are divided using Euclidean Cluster Extraction. These clusters are converted to polygon using convex or concave hull. Application is capable of working with one snapshot or bigger point cloud assembled by registration of particular snapshots and detect primary and secondary planar surfaces. For the largest plane points can be prepared for creation of a texture and dimensions of this plan can be printed in CLI.
Klíčová slova:
detekce roviny; Kinect Fusion; Kinect v2; mračno bodů; PCL; počítačové vidění; computer vision; Kinect Fusion; Kinect v2; PCL; plane detection; point cloud
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/62094