Original title:
Návrh strategie vstupu projekční společnosti na slovenský trh
Translated title:
The Proposal of the Project Company's Entry Strategy into a Slovakia Market
Authors:
Střihavka, Viktor ; Chlebovský, Vít (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2022
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Předmětem diplomové práce je návrh strategie expanze vybrané projekční společnosti na slovenský. Společnost má sídlo v Brně a zabývá se projekční činností ve výstavbě. Práce je rozdělena na čtyři části. Úvodní část obsahuje vymezení problematiky, stanovení hlavních a dílčích cílů a popsána metodika. Teoretická část definuje základní pojmy spojené s vymezenou problematikou. Na ni navazuje analytická část, která zkoumá současný stav společnosti. Závěrečná část obsahuje vlastní návrhy řešení.
The subject of the diploma thesis is the design for an expansion strategy of a selected company into Slovak market. The company is based in Brno and is does business in design activities in construction. The work is divided into four parts. The introductory part contains the definition of the issue, determines the main and partial goals and the described methodology. The theoretical part defines the basic concepts associated with the defined issues. This part is followed by an analytical part, which examines the current state of the company. The final part contains proposals for solutions.
Keywords:
entry strategy; foreign trade; marketing mix; Slovak Republic; SWOT; marketingový mix; Slovenská republika; strategie vstupu; SWOT; zahraniční obchod
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/206221