Název:
Návrh deskového mostu o jednom poli
Překlad názvu:
Design of a one-span slab bridge
Autoři:
Sobková, Sára ; Tomečka, Petr (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Předmětem bakalářské práce je rekonstrukce železničního mostu na trase Český Tě-šín - Ostrava-Svinov v km 6,482. Objekt se nachází v extravilánu, převádí dvě kolejové trasy a překonává účelovou komunikaci. Je navržena železobetonová desková konstrukce o jednom poli uložená na kolejnici. Délka přemostění je 6 m. Účinky zatížení jsou spočítány pomocí programu AxisVM, statické výpočty jsou provedeny v programu Mathcad. Je navržena ohybová a smyková výztuž. Je ověřen mezní stav použitelnosti. Dále je spočítána únava betonářské výztuže a betonu. Je navrhnuta výztuž opěry pro omezení vzniku trhlin nad pracovní spárou vlivem smršťování. Je ověřen dynamický součinitel.
Subject of bachelor thesis is reconstruction of railway bridge on the route from Český Těšín to Ostrava-Svinov in km 6,482. The structure is located in the extraregion. There are two rail routes on the bridge and local road under the bridge. One-span slab reinforced consrete bridge is designed and placed on the rail as a replacement for bearings. the length of the bridge is 6 m. The sffects ot the load are calculated in the programe AxisVM and static calculation are made in the program Mathcad. Bending and shear steel is designed. Serviceability limit state is verified. Also the resistance of steel concrete to cyclic loading is calculated. Steel of the abuntment is designed to reduce the appearence of cracks above the working joint due to ahrinkage. Dynamic coefficient is verified.
Klíčová slova:
Deskový most o jednom poli; dynamický součinitel; mezní stav únosnosti a použitelnosti; vlastní frekvence; výztuž opěry pro omezení smršťování; únava betonu; únava betonářské výztuže; dynamic coefficient; natural frequency; One-span slab bridge; reinforcement of the abutment to reduce shrinkage; resistance of concrete to cyclic loading; resistance of steel to cyclic loading; ultimate and serviceability limit state
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/206756