Název:
Kompaktní město - aneb co nového se může ještě dít v Brně mezi nádražími
Překlad názvu:
Compact Town - or what new is able to yet be done in Brno among railway stations
Autoři:
Březovská, Markéta ; Gebrian, Adam (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury
Abstrakt: [cze][eng]
Místo nového územního plánu jsem vyvinula strategii jak řešit situaci v komplikované oblasti mezi brněnskými nádražími. Území na jih od centra je předmětem diskuzí již téměř sto let. Dnes, spolu s přemístěním hlavního železničního nádraží směrem na jih a nápadem spojit jej s nádražím původním městskou rychlodráhou, je znovu aktuální plán zastavění a rozvoje tohoto území. Strategie, kterou navrhuji, je postavena na kritice současného stavu území a záměrů města, na principech „kompaktního města“, na mém vlastním výzkumu potenciálních uživatelů území a na studii života 7 rozdílných (imaginárních) skupin obyvatel řešeného území, v rámci určitého časového horizontu.
Rather than a new masterplan I developed a strategy how to deal with a complicated area between the two Brno train stations. The land on the south of the city center has not been used for almost 100 years. There is a plan today, caused by removal of the main station to the south and introduction of the new city-train, to build up the area. The strategy I propose is based on the critical analysis of the current state of the area, of the plans that the city of Brno has, on the principles of the “compact city”, on my research on the potential users of the site and a study of life of 7 (imaginary) different potential user groups in the future, within the specific time horizon.
Klíčová slova:
Brno; fáze v čase; hlavni nádraží; iniciátoři; investoři; kompaktní město; kreativci; strategie; studie; urbanismus; Brno; compact city; creatives; initiators; investors; main station; strategy; study case; timing; urbanism
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/8009