Original title:
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Translated title:
Graphics Intro 64kB Using OpenGL
Authors:
Sykala, Filip ; Polok, Lukáš (referee) ; Herout, Adam (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce pojednává o technikách tvoření malého spustitelného programu s omezenou velikostí na 64kB. Popisuje jeden z možných způsobů použití knihovny OpenGL pro takovéto účely. Blíže se zabývá fyzikou tuhých těles, tvorbou shaderů, dynamickým generováním textur a ozvučením intro aplikace. Prezentuje využití WinApi pro vytváření okna, V2 syntetizér pro hudbu a GLSL pro tvorbu shaderů. Vše je demonstrativně vytvořeno pod operačním systémem Windows.
Master's Thesis is about the techniques of creating a small executable program with size limited to 64kB. Describes one of the possible ways to use OpenGL for such purposes. With more detail describe the rigid body simulation, creating shaders, dynamic generating of texture and make music in intro scene applications. Presents using of WinApi to create windows, V2 synthetizer for sound and GLSL language for creating shaders. Everything is demonstratively created under Windows.
Keywords:
64kB; demo; fall dominos; generate texture; GLSL; intro; limited size; matrix operation; OpenGL; Perlin noise; Rigid body simulation; V2 synthetizer; 64kB; demo; Fyzikální simulace; generování textury; GLSL; intro; maticové operace; omezená velikost; OpenGL; Perlin šum; pád domina; tuhé tělesa; V2 syntetizér
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/53611